Latince sayılar şu şekilde okunur:
20'den büyük sayılar ise şu şekilde okunur:
Latince sayıları yazmak ve okumak için öncelikle 20’ye kadar olan sayıları ve yüze kadar onluk sayıları öğrenmek gereklidir
Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
Latince'de 1 sayısı I olarak yazılır. Ayrıca, Latince'de 1 sayısı ūnus veya ūna, ūnum şeklinde de ifade edilebilir.
Latincede 100 sayısı centum olarak okunur.
Latincede 100 sayısı centum olarak yazılır.
Latince'de 4 sayısı quattuor olarak okunur.
Latince'de "kırk" sayısı quadraginta veya quatraginta olarak ifade edilir.
Latin rakamları, Latince dilinde sayıları ifade etmek için kullanılan kelimelerdir. Bazı Latin rakamları: 1 (bir): I, ūnus. 5 (beş): V, quīnque. 10 (on): X, decem. 50 (elli): L, quinquaginta. 100 (yüz): C, centum. 500 (beş yüz): D, quingenti. 1000 (bin): M, mille. Ayrıca, 20'ye kadar olan sayılar ve yüze kadar olan onluk sayılar da Latin rakamlarıyla yazılır.
Latincede 40 sayısı quadraginta olarak okunur.
Blog
Latince sayılar nasıl okunur?
Metropol ne demek?
Metafor neden kullanılır?
Meneviş ne demek bulmaca?
Meslek isimleri nasıl okunur ingilizce?
Kısa ve özlü atasözleri ve anlamları nelerdir?
LvL açılımı nedir?
Lal ne anlama gelir?
Metafor ve alegori aynı şey mi?
Lav hangi kökene ait?
Mermer en çok hangi illerde çıkarılır?
Malatya ne anlama gelir?
Los Angeles'ın kısaltması nedir?
Laf ebeliği ne demek?
Lan diye kime hitap edilir?
Manzum ve manzume arasındaki fark nedir?
Me kelimesi nerelerde kullanılır?
Maksat ne demek?
LinkedIn çok dil desteği var mı?
Mahzun ne anlama gelir?
Makaleye doğrudan alıntı ne demek?
Marifet ne anlama gelir?
Left nasıl telaffuz edilir?
Kısa boylu kadınlara neden minyon denir?
Merfu ne demek?
MD ne anlama gelir?
Mail ve meil aynı mı?
Lugat ne demek?
Matbu ve basılı aynı şey mi?
MAK açılımı nedir?
Kıyasla ne demek?
Mandarin dili zor mu?
Malayani ne demek?
Kırıkkale'nin en büyük olayı nedir?
Liseli manit ne demek?
Merdiven kovası elemanları nelerdir?
Manto ne anlama gelir?
Kış ve yaz ayları hangileri?
Mars ve Venüs sembolleri neyi temsil eder?
Layiha ve rapor arasındaki fark nedir?