Kendini beğenmiş kadınlara narsist veya kakavan denebilir
Bu tür ifadeler, olumsuz yargılar içerebilir; açık ve dürüst bir iletişim kurmak daha uygun olabilir.
Kendini beğenmek, aşağıdaki nedenlerden dolayı kötü olarak değerlendirilebilir: Empatiyi zayıflatır. İnsanları uzaklaştırır. Gelişimi engeller. Psikolojik rahatsızlık belirtisi olabilir. Ancak, kendini beğenmemek de bir rahatsızlık belirtisi olabilir. Kendini beğenmenin kötü olup olmadığı, kişisel ve kültürel bakış açılarına göre değişebilir.
Kibir ve kendini beğenmişlik ile ilgili bazı özlü sözler: "Kibir, bele bağlanmış bir taş gibidir. Onunla ne yüzülür ne de uçulur." - Hacı Bayram Veli. "Bir insan ne kadar mütevazi ise o kadar yücedir. Ne kadar kibirli ise, o kadar alçaktır." - Ali Etnirî. "Kibir, insanı mutluluktan uzaklaştırır." - Alphonse de La Martine. "Kendini övme, sana güvenen olmaz; kendini kötüleme, sana herkes inanır." - Joseph Roux. "Gururun en güzelinde bile bir suç kokusu vardır." - Nurullah Ataç. "Kibir ve inat, bir kişinin kendini önce mükemmel görmesini sonra da sonunu oluşturur." - Tolstoy. "Meşe gölgesinde filizlenen yosunlar, çok kere kendilerini meşe fidanı sanırlar.". "Kibir edeni Allah alçaltır, alçak gönüllü olanı ise yükseltir.".
Kendini çok beğenen kişiye narsist denir. Narsisistik kişilik bozukluğundan mustarip olan kişiler, aşırı özgüvenli, kendilerine hayran ve sürekli olarak kendilerini öne çıkaracak durumlarda olmak isteyen insanlardır. Ancak, bu özelliklere sahip olan herkes bir kişilik bozukluğundan muzdarip olmayabilir.
Kendini beğenen ve sevimsiz bir kişiyi tanımlamak için "kakavan" kelimesi kullanılabilir. Kakavan, kendini beğenmiş, sevimsiz, düşüncesiz, bilgisiz ve budala anlamlarına gelir.
Kendini beğenmiş insanlar genellikle şu şekilde davranır: Özelliklerini aşırı vurgulama. Başkalarını küçümseme. Övgü ve onay beklentisi. Empati eksikliği. Kendi hatalarını görmezden gelme. Kendini beğenmişlik, kısa vadede kişinin özgüvenini artırabilir, ancak uzun vadede hem bireyin kendisine hem de çevresine zarar verebilir.
Kendini bir şey sanan insanlara kendini beğenmiş, şımarık, ukala gibi ifadeler kullanılabilir. Ayrıca, bu tür insanlar için "kendini olduğundan çok değerli görmek" anlamına gelen "kendini bir şey sanmak" ifadesi de kullanılabilir. Bu tür nitelemeler, kişisel algılara dayalıdır ve bilimsel bir temeli yoktur.
Kendini beğenmişlere yönelik kullanılan atasözü "burnundan kıl aldırmaz"dır.
Yaşam
Kendini değerlendirme envanteri nasıl yorumlanır?
Kara sevdaya tutulan kişi ne hisseder?
Kariyer haritası çıkarmak için hangi testler yapılır?
Kaypaklık neden olur?
Kalbi kırılmak neden olur?
Kalp işareti neden logo olarak kullanılır?
Kendini geliştirmiş insana ne denir?
Kahraman Tazeoğlu bir kadını sevmek ne anlatıyor?
Kanserli hastalar ne hisseder?
Kayınpederle başlamak ne demek?
Kafayı sıyırmak ne anlama gelir?
Keder ve üzüntü arasındaki fark nedir?
Kaliteli hayat felsefesi nedir?
Kalender meşrep kadın ne demek?
Kara kuvvetleri komutanı neden istifa etti?
Kerem Bursin ve Melis Sezen neden ayrıldı?
Kararsız insan neden korkak olur?
Kasvet neden olur?
Kakayı tutunca ne yapmak lazım?
Kanaati olmak ne demek?
Kayınım ve eşi arasında nasıl bir ilişki olmalı?
Kalpli iyi geceler mesajı nasıl gönderilir?
Kendini büyük görmek neden olur?
Kaygılı ve kaçınmacı bağlanma nedir?
Kalem hediye etmek ne anlama gelir?
Kibir ve tevazu ile ilgili cümle kurunuz?
Kaynanayla gelin arasında ne fark var?
Kanka olayı nedir?
Kadınlar neden dil çıkarır?
Karantina'nın sonunda ne oluyor?
Kazanova neden çapkınlık yaptı?
Kimler koçluk yapabilir?
Kendini Değerlendirme Envanteri kaç yaş için uygundur?
Kalbim kırıldı ne yapmalıyım?
Kimine göre ben neyim?
Kalıp yargıların özellikleri nelerdir?
Kendini tanıma testi nasıl yapılır?
Kalp naklinde duygu değişimi olur mu?
Karşılıksiz aşk ne kadar sürer?
Keşke ile ilgili özlü söz nedir?